15 January 2012

Mass Effect 3: PC-Version nur mit EA-Dienst Origin spielbar + Video zum Storytelling



Der dritte Teil wird nicht bei Steam verfügbar sein, sondern nur noch über Origin. Außerdem gibt es ein neues Bioware Pulse-Video mit frischen Infos zu Commander Shepard und zum Story-Telling.






Bioware’s Chris Priestly gab nun bekannt, dass die PC-Version von Mass Effect 3 nur über EA's Spiele-Dienst Origin spielbar sein wird.

“Origin is required for all PC editions of Mass Effect 3, physical or digital,” sagte Priestly. “Mass Effect 3 will require a one time, single authorization for the single player game. There is no limit to the number of installs. Playing Mass Effect 3 Multiplayer will require a constant connection.”

Mass Effect 3 wird also für den PC nur über Origin spielbar sein. Das Spiel wird dennoch in der Releasezeit auch bei anderen Händlern erhältlich sein, man kann das Spiel aber nur via Origin spielen. Der Dienst Steam wird nicht unterstützt, wie schon bei Battlefield 3.

“We are intent on providing Mass Effect to players with the best possible experience no matter where they purchase or play their game, and are happy to partner with any download service that does not restrict our ability to connect directly with our consumers,” so der Entwickler.

In der aktuellen Ausgabe von Bioware Pulse, erklärt Mac Walters, der Lead Writer bei Bioware, wie man das Storytelling mit Mass Effect 3 auf eine neue Ebene bringen will. Er sagt auch, dass sich der Charakter von Commander Shepard gegenüber den Vorgängern verändert hat.

“One of the things we wanted to do in Mass Effect 3 was deepen Shepard as a character, so you really get to express what your Shepard is feeling and going through, throughout the war,” so Walters.

“We wanted to take that next step with the story telling. Yeah, it’s a war, yeah it’s got giant robots we get to shoot in the face, but there is a human side to the story. You are role-playing, and you are role-playing as a human. Why shouldn’t that human have an emotional component throughout the game?”

“The emotion, and depth of writing that we have in there, has also gone up another level,” fährt er fort. “When a video game can make you feel something but also be fun and entertaining, then I think we’ve done our jobs.”

Hier ist das aktuelle Video von Bioware Pulse.



Jensen6