BioWare erklärte jetzt, was es mit dem "Galaxy at War System" auf sich hat und wie sich der Coop-Part auf die Kampagne auswirkt.
BioWare hat jetzt weitere Details zum Coop-Modus für vier Spieler veröffentlicht. Außerdem gab der Entwickler bekannt, was für optionale Auswirkungen der Mehrspieler-Part auf die Hauptkampagne haben wird.
Chris Priestly von Bioware erklärte, dass die Coop-Mission, die nicht Teil der Singleplayer-Kampagne sind, “will have a direct impact on the outcome of the single player campaign, giving players an alternative method of achieving ultimate victory against the Reapers”.
Die Fähigkeit, dass der Coop-Part Auswirkungen auf die Story hat, nennt sich "Galaxy at War System", dass sich auf das “Galactic Readiness”-Level der Kampagne bezieht. Die Coop-Missionen sind aber nur ein Teil des Systems, die weitere Plattformen und Features werden bald bekannt gegeben.
“It is important to note that the system is entirely optional and just another way players can have control over your game experience – it is still possible to achieve the optimal, complete ending of the game in Mass Effect 3 through single-player alone,” erklärte Priestly.
BioWare erklärte auch, warum man sich für einen Coop-Modus anstatt für einen kompetitiven Multiplayer-Modus entschieden hat. Der Grund war “that itmade sense and did not compromise the power of the single player campaign”.
“Our priority and focus with Mass Effect 3 has and always will be to deliver a complete and satisfying single player experience. A dedicated team from our recently formed BioWare Montreal studio has been focused on creating the multiplayer game features while the main game continued to be developed by the team in BioWare Edmonton. Both teams are integrated under the same leadership group that produced Mass Effect 1 and 2, led by Casey Hudson,” so der Entwickler.
Außerdem wird Commander Shepard nicht in den Mehrspieler-Mission spielbar sein oder auftauchen. “Commander Shepard’s part in the war will take place in the single-player campaign, as will that of other beloved characters in the franchise such as Garrus, Ashley, and Liara…these characters do not appear in the multiplayer missions. In multiplayer, players will create custom characters to fight on different and unique fronts in the war. This will include the ability to play as favorites like Turians, Krogans, Asari and more… each with their own unique set of abilities.”
“The theme of galactic war in Mass Effect 3 presents us with the perfect opportunity to introduce multiplayer into the Mass Effect series,” sagte Casey Hudson, Executive Producer bei Bioware. “Multiplayer not only features amazing combat and deep customisation options, but it will give players another way to help the war effort against the Reapers in the main event – the single player campaign.”
Im Coop-Modus tritt man als eine Gruppe von Special Forces an, um gegen die Reaper zu kämpfen und die Galaxy zu retten. Es gibt sechs Klassen und sechs Rassen: Human, Krogan, Asari, Drell, Salarian und Turian.
Hiere noch ein Multiplayer-Video mit Kommentaren von Bioware und Screenshots aus dem Coop-Modus.
■ Jensen6