Es gibt neue Infos zum Shooter, der Ende des Jahres erscheint, und er ein erstes Bild der Sammleredition.
Robert Bowling, Community Manager von Infinity Ward, sprach jetzt über die verschiedenen Studios, die am CoD-Franchise arbeiten. “We’re at a state now in the Call of Duty franchise, where you have several teams working on CoD that have their own very distinct styles on what type of gameplay they deliver. And I think that’s a great thing for Call of Duty in general, especially if you’re having games come out every year. To have very distinct flavors and to have very distinct styles, it allows us to innovate in different ways and not feel forced to innovate in the same ways and build on the same interactions in the other games.”
Bowling erklärt weiter die Rolle von Raven Software und Sledgehammer Games in der Entwicklung von Modern Warfare 3. Raven Software’s Part in der Call of Duty franchise war es, Treyarch mit DLCs zu helfen und “random user interface and engineering tasks” vorzunehmen. Zudem wird das Studio den Entwicklern von IW mit Modern Warfare 3 “in the same capacity” helfen. “The same can be said about bringing in Sledgehammer Games. The firm comes from a very different background and who have added a lot to things like the storytelling and the way that we do things that have been beneficial. It’s co-development across the board as if we were one team. We’re all checking into the same tree and we’re all building off the same builds, so there’s never been a clear divide of ‘this is yours, this is ours, don’t touch this, don’t touch that’. It’s across the board of playing to each others strengths and weaknesses.”
Robert Bowling sagte, dass das Team “is learning new ways to tell stories and learning new ways to deliver experiences”. Er meint, dass sich das mit Modern Warfare 3 gelohnt hat. Nachdem MW2 veröffentlicht wurde, dachte das Team darüber nach, was mit dem nächsten Teil besser machen kann. Dies war die Singleplayer Storyline und die Verbindung der Geschichte zwischen MW2 und MW3. “Every game we put out, we sit back and we look at ‘What can we do better? What areas can we focus on to bump the experience up?’ And story was one of those coming out of MW2. We want it to build up on the key themes that we started in MW2, but really polish that storytelling ability. No Russian was a key story point for MW2. It’s what really solidified Makarov as the villain that he is. It delivered the experience that we want it to deliver, that’s why it always was in there from the start — because we’re telling a story and we’re developing these characters, and that was an important stage in Makarov’s development. To the fans, and especially to us on the development team, having that payoff and seeing this conflict and the momentum it’s gained over the years finally unfold as the war rages in all the major cities … it’s very important.”
Dennoch wird es diemal keine groß kontroverse Mission geben. Man hat zwar sehr intensive Momente in der Story untergebracht, allerdings gibt es keine umstrittene Mission wie "Kein Russisch" aus Modern Warfare 2. "Wir haben sehr intensive Momente in den Verlauf der Story gepackt, aber nichts, bei dem ich Bedenken habe, es könnte eine ähnliche Diskussion auslösen. Ich muss natürlich erwähnen, dass in diesem Moment die Arbeit am Spiel noch nicht abgeschlossen ist, aber das ist der Stand heute," so Robert Bowling.
Außerdem ist er nicht besorgt darüber, dass in MW3 russische Terroristen New York attackieren. Der Konflikt unterscheidet sich demnach sehr von einem "real life scenario". “I’m not too worried about it because the conflict that’s raging in Modern Warfare 3 is very different from any real life scenario because this is a war, this is a full-on Russian military invasion of the entire US that started in Modern Warfare 2. They have already disabled Washington DC and the war has just organically been progressing off the East Coast and the New York is a major city that would… So this is very different because it’s full-on military fighting through the streets, so I think that’s going to be very clear once people play it and get hands-on and see what type of conflict this is, and then it spreads to the other major cities.”
GAME Group MD Tom Devine sagte, dass die Vorbestellerzahlen von Modern Warfare 3 die von Black Ops im letzten Jahr geschlagen haben. “Call of Duty: Modern Warfare 3 pre-orders are already tracking significantly ahead of Call of Duty: Black Ops at the same time last year. We know that the Call of Duty brand and franchise has the most amazing fan-base and we’ve got some great surprises lined up for those who pre-order with us.” Dies trifft nur die Zahlen der GAME-Geschäfte in Großbritannien zu.
Robert Bowling von Entwickler Infinity Ward sagte in einem Interview, dass er Kritik als sehr gut ansieht, da man auf diese Art wenigstens im Gespräch bleibt. "Wir haben das Spiel, das sich am besten verkauft. Wir haben das Spiel, das bei Zeiten am meisten online gespielt wird. Daher ist es relativ leicht, sich zurückzulehnen und zu sagen: Wir haben unseren Job perfekt gemacht. Wir haben das beste Spiel aller Zeiten entworfen. Schaut auf die Zahlen. Aber dann kommst du online und siehst Leute, die dir permanent Dreck ins Gesicht treten wegen all den Sachen, die sie an dem Spiel nicht mögen." Bowling findet auch das negative Feedback gut, da man so die Spielelemente verbessern und überarbeiten kann. Der Fan-Kontakt über Social Networks hat sich zudem auch ausgezahlt gemacht.
Es gibt zudem ein erstes Bild der Hardened Edition des Shooters.
■ Jensen6