In einigen neuen Interviews wurden mehr Infos zum Spiel enthüllt und es gibt ein neues Video.
Alexandre Amancio, der Creative Director des neuen Spiels, sagte in einem Interview, dass die Geschichte von Revelations “very rich and complex” ist und dass manche Dinge geklärt werden, während man “set things up for what is to come”. Alexandre Amancio fährt fort: “We’re giving players some answers from Assassin’s 2 and Brotherhood, we’re completing the destiny of Altair, and we’re tying it in to what’s coming in 2012. And obviously, our over-arching storyline has to do with the end of the world in 2012 – we need to set up everything for the conclusion of that narrative. In this game, you’ll get to understand why Ezio is so important and how his destiny his aligned to Altair’s and to Desmond’s.” Amancio erklärt, dass ein Hauptpunkt des Spiels ist, den Spielern zu erläutern warum etwas passiert und ihnen wichitige Momente in Leben von Altair und Ezio zeigt. “We actually have a small team whose sole purpose is to ensure that everything is coherent. One of the rules we have with AC is that anything that we state, anything that happens in the game, becomes part of the reality – part of the encyclopaedia. We really want to avoid revisionism, and it’s extremely hard, especially with crossing destinies, different realities, different timelines. ‘We wanted to avoid compiling a game bible that’s 2000 pages of stuff nobody reads. So we use very visual schematics, we have all the timelines up on the walls – we always understand the relationships between characters and all the situations. It’s very hard: sometimes we have a really good idea, but it just doesn’t fit with the whole structure and we remove it – coherence is very important. We do have narrative arcs that complete – and Revelations is the completion of one narrative arc: the arc of Ezio and Altair. We actually also have the completion of a Desmond arc. It’s good for players to feel the completion of certain stories – we can always hint at and open others. This series is such a rich universe, it has all these underlying conspiracies that criss-cross with history, so it’s not like we’re missing ideas and initiatives for other narrative arcs…. So it works like a TV series in the sense that it will have a continuation over many seasons, but it does have a conclusion.” Amancio konnte auch sagen, dass es diesmal noch mehr historische Figuren geben wird, wie "Suleiman the Magnificent", der Sultan des Ottomanischen Reiches war. Sehzade Ahmet, sein Onkel, wird auch im Spiel vorhanden sein.
Darby McDevitt von Ubisoft sagte, dass man diesmal den Fokus mehr auf die Bruderschaft legt, sodass man mehr Sachen mit den Rekruten von Ezio machen kann und mehr neue Assassinen in das Spiel integrieren kann. McDevitt verriet außerdem, dass die Geschichte von Desmond Miles nach Revelations fortgesetzt wird, weshalb man noch nicht alles auflösen wollte. Deshalb werden in Revelations nicht alle Fragen geklärt. "Wir werden nicht alles beantworten, weil Desmonds Story noch weitergeht. Aber die Fans werden definitiv die wichtigsten Details aus Ezios und Altairs Leben kennenlernen und erfahren, wie sie in das große Konzept passen." McDevitt ging zudem noch auf Ezios Alter ein: "52 ist schon ein hohes Alter, aber Altair und Ezio sind ja auch besondere Personen. Außerdem galt man mit 52 Jahren im 16. Jahrhundert zwar als recht alt, aber so ungewöhnlich war es auch damals nicht, dass Leute dieses Alter erreicht haben." Beispielsweise sei Süleyman der Prächtige 70 Jahre alt geworden und eine Leibwache des Sultans hätte sogar 104 Jahre gelebt.
Lead Game Designer Alexandre Breault sagte in einem Interview, dass Revelations “is about following up and concluding Ezio’s storyline”. Ezio hat demnach die gleichen Frage, die der Spieler hat. “He wants to learn more about the origins of the Assassins, about Altair; he has all these questions, he wants to know why he did [what he did in previous games]. We really felt that we needed to conclude it in an appropriate way.” Breault sagte, dass Ezio ein “important character within the series” ist, dass man sich aber noch nicht einig ist, was in der Zukunft mit Ezio passiert. Revelations wird auch viele Fragen beantworten, die perfekt in die Trilogie passen. Breault sagte, dass Ubisoft versucht “to create a bridge that makes sure that it’s clear what is the link between [Ezio's story and] Assassin’s Creed 1 and Altair. It was really our focus within the game to make that conclusion, to really sum up everything that happened before and make it clear”. Revelations wird auch einen näheren Einblick in Desmond Miles geben. “We have all-new gameplay with Desmond and the interesting aspect is we’ll really be able to see more of the background of Desmond throughout the game. So we will reveal a lot about his character and build up what Desmond is, what his purpose is within the game.”
Assassin's Creed Revelations Video Q&A Set 1 - #1: New Weapons
■ Jensen6