18 October 2011

Bioshock Infinite: Bosskämpfe werden mehr Kontext haben als in den Vorgängern



Irrational Games sprach nun darüber, das man mit den Bosskämpfen im kommenden Spiel anders umgehen wird als in den Vorgängern.







Ken Levine von Irrational Games sprach nun über die Bosskämpfe im Spiel, die mehr Kontext für die Spieler haben werden. Im Vergleich zum ersten Teil werden die Boss-Fights in Bioshock Infinite ganz anders aufgebaut.

“I think we need to stay in our wheelhouse. We’re not Shadow of the Colossus. Those guys have a genius for that. We don’t have that particular genius.”, sagt Ken Levine.

Levine erklärte, dass die Bosskämpfe im kommenden Spiel mehr so werden wie der Kampf gegen Andrew Ryan und nicht so wie der gegen Atlas in den Vorgängern. Einer der großen Gegner in Infinite wird der Songbird sein.

“There are many ways to do it,” so Levine. “I’m not saying we do it in the same way as Andrew Ryan, but there are more ways than jumping on his head three times like we did with Atlas. I think Andrew Ryan was a boss battle. I think you felt satisfied afterwards in the same way, or emotionally changed as you would, hopefully more, than boss battles. I think we need to stay in our wheelhouse, and Andrew Ryan was in our wheelhouse. So, Songbird needs to be resolved, but it needs to be in our wheelhouse.”

Jensen6