13 July 2011

Uncharted 3: Drakes Deception: Daten und Erfolge aus der MP-Beta verloren? + keine dedizierten Server



Die freigeschalteten Erfolge und Boni der Multiplayer-Beta kann Naughty Dog aufgrund eines Problems leider nicht retten, der Entwickler arbeitet aber an einer Lösung. Außerdem wird es keine dedicated Server geben.





Gestern gab es Gerüchte, dass Spieler der multiplayer-Beta von Uncharted 3 ihre bisher erspielten Erfolge und Boni verloren hätten, sodass jeder Spieler jetzt wieder beim 1. Level ist. “We are actively looking into what caused the issue so we can prevent it from happening in the future,” sagte Naughty Dog auf dem hauseigenen Blog.

Spieler, die bestimmte Dinge erfüllten in der Multiplayer-Beta des Spiels, konnten Boni freischalten, die sie dann benutzen können, wenn die Vollversion erhältlich ist. Jetzt nehmen natürlich manche Spieler an, dass diese Erfolge verloren gegangen sind.

“The GOOD news is that your progress towards those rewards has NOT been lost – we still have all of your detailed play history by game stored safely and ALL games you have played in the past and are playing right now WILL be counted towards your overall progress,” sagte Naughty Dog. “The BAD news is that we won’t be able to update your profile back to your current level, cash and unlocks. Unfortunately, that means all affected players will not be able to check their progress towards the requirements for the Beta rewards.”

Naughty Dog entschuldigte sich für den Vorfall, aber fügte hinzu, dass “finding these kinds of issues early is (thankfully) what a Beta period is for.” Der Entwickler sagte noch: “We know that losing your progress and not having an easy way to find out if you’ve hit the Beta requirements is extremely frustrating. We hope that knowing that your hard-earned progress to date has not actually been lost is some consolation.”

Naughty Dog erklärte jetzt, dass es in Uncharted 3: Drakes Deception keine dedizierten Server geben wird. Der Entwickler erklärte jetzt die Gründe dafür.

“We’re not going to have dedicated servers, [we] made that decision long time ago [and] we built the current player host-client architecture,” sagte ein Mitarbeiter von Naughty Dog via Twitter. “[The] decision for that server architecture was to be better able to support our fans long-term if we can [and] want.”

Naughty Dog hofft, dass die reduzierten Kosten der Client-Host Architecture dazu beitragen, dass der Multiplayer-Modus des Spiels sehr erfolgreich wird und jahrelang läuft. “The cost delta [between] dedicated & non-dedicated [servers] is huge long term. Eventually someone will say it costs too [much and] shut them down. My personal hope is that by keeping costs down [and with] strong enough community, we could be in a position to consider [four or more years] of uptime.”

Jensen6