15 July 2011

Call of Duty: Modern Warfare 3: Vorbesteller-Zahlen aus den USA + mehr Infos zum Multiplayer-Modus



Modern Warfare 3 vs. Battlefield 3 - die Vorbesteller-Zahlen aus den USA wurden bekannt gegeben. Robert Bowling von Infinity Ward erklärte außerdem noch weitere Features des Multiplayer-Modus.





Die Website vgchartz.com hat jetzt die Vorbesteller-Zahlen zu Modern Warfare 3 und Battlefield 3 in den USA analysiert und bekannt gegeben. Modern Warfare 3 kommt bei den PS3- und Xbox 360-Vorbestellungen auf ca. 700.000 Vorbestellungen, Battlefield 3 kommt bei den beiden Versionen nur auf ca. 370.000 Fassungen. Die PC-Versionen werden hier nicht aufgelistet, da in den USA die Konsolen den Markt dominieren. Somit verbucht Modern Warfare 3 bisher mehr Vorbestellungen als Konkurrent Battlefield 3.

Infinity Ward sprach jetzt zudem über Party Chat, das Erstellen der Maps und Hotspots in MW3. Robert Bowling, der Community Manager des Entwicklers, äußerte sich auch über die Änderungen des Multiplayer-Modus des Shooters.

Party Chat

Robert Bowling erklärte jetzt, dass die Party Chat-Funktion in Modern Warfare 2 geblockt wurde, weil es leichter war zu cheaten, wenn man die Funktion nutzte. Dennoch fanden Spieler andere Wege, weil sie mit Freunden im Multiplayer-Modus sprechen wollten. Andere Spieler waren aber nicht interessiert an der Funktion wegen des cheatens. Bowling sagte jetzt, dass Party Chat nur in manchen Modi geblockt sein wird und sagte jetzt in welchem Modi man sie benutzen kann.

“When designing multiplayer, especially Modern Warfare multiplayer, you have 30 million people,” sagte Bowling. “They all are very different. You have guys playing just for fun, just want to jump on there and have a good time. You have your hardcore competitive guys. You have your casual guys that maybe are competitive, they’re just not as good. It’s all about delivering a platform to allow you to have fun the way you want to have fun without hindering the other audiences. A major focus of Modern Warfare 3 multiplayer is allowing you to have a lot more control over [how you play], looking at those restrictions and doing away with stuff like [Party Chat blocking] that’s super hardcore. It’s about giving options. We will have places where competitive guys go where you might have restrictive voice chat. And then you have an option to maybe play that same mode without the same restrictions if that’s the type of player you are. The only place where Party Chat should be blocked is Search & Destroy, and won’t be blocked for modes like Dom[ination].”

Hotspots

Bowling erklärte auch, dass die Multiplayer-Maps anders sein werden. Sie werden über ein Maximum von fünf Hot Spots verfügen, sodass weniger gute Spieler besser mit dem Spiel klar kommen. Bowling sagte, dass wenn man weniger Hotspots hat, dass dies “discourages the more camper mentality that seemed to emerge in the map design of Modern Warfare 2.” Er erklärte zudem, dass die Struktur der Maps verändert wurde, sodass das vertikale Kämpfen nicht so in den Vordergrund tritt, da man nun offener Spielen kann und da man weniger Luftuterstützung braucht.

“Modern Warfare style is, for me, all about the high-speed, fast-paced—and I’m talking in terms of smooth controls and 60-frames-per-second framerate—infantry-focused combat,” so Bowling. “And it’s all focused on that gun-on-gun gameplay, especially in Modern Warfare 3. I feel like it’s something we nailed with Call of Duty 4. We moved away from it a little bit with MW2, relying heavily on air support, killstreaks, perks and stuff like that. Modern Warfare 3, very much [is] building up from that Call of Duty 4 mentality of gun-on-gun, fast-paced infantry gameplay.”

Erstellen der Maps

Bowling erklärte außerdem, dass Hardcore-Fans sehr zufrieden sein werden mit der neuen Art wie die Entwickler die Mehrspieler-Maps kreiert haben.

“Call of Duty 4 was much more simplistic in its map design: You have the sight points, you have the routes players will take. It was very flat in terms of where you could go. Modern Warfare 2 had a major focus on vertical combat, increasing the multi-floor levels, increasing the number of buildings you go into,” sagte er. “There were a lot more places you could go than just the main routes and buildings where you were meant to go. That encourages and discourages a lot of types of gameplay. With Modern Warfare 3, it’s much, much more on allowing you to focus on what’s necessary; it’s making vertical combat when it makes sense but it’s not a blanket rule across every map. You will have some maps that focus on verticality and that are focused on multiple things. And then you have other maps that are very limited on the hotspots. The hotspots are a key thing on Modern Warfare 3. We went into each map wanting you to be able to turn a corner and know very easily that these are the three—no more than five—places I need to check. For the hardcore guys who have been with us since the beginning, that speaks volumes: the map design, the return to focus on gun-on-gun, all that stuff. I like to always make sure the hardcore players know we’re building it up for them.”

Jensen6