Der neue Shooter von Activision und Infinity Ward wurde vor kurzem geleakt und der Publisher bezieht jetzt Stellung.
Der Publishing CEO Eric Hirshberg von Activision äußerte sich jetzt zum Leak von Modern Warfare 3 am letzten Freitag. Er sagte, dass es viele Wege für den Publisher gegeben hätte dem Leak entgegen zu wirken, doch letztendlich versuchte man Vorteile und Nutzen daraus zu ziehen.
“While it’s definitely not cool to steal other people’s intellectual property, and while it’s definitely not cool to leak stuff that’s not yours, there are ways that you can respond that actually turn the lemons into lemonade, and that’s what we tried to do on Friday. It would be really easy to just obsess over the event, which was the leak, and obsess over how it happened, and that’s only looking backwards,a nd in the meantime, your launch just started. And you aren’t always in control of the schedule and the dialogue, and you need to be comfortable of those rapids in this day and age. That’s actually one of the things that separates good marketing from great marketing today.”, sagte Hirshberg.
Hirshberg erklärte, dass man sich bei Activision zuerst nicht sicher war. Einige meinten, man solle nichts tun, andere meinten man müsse einen Gewinn aus der Sache ziehen, in dem man ein paar Teaser-Videos veröffentlicht und den Leak in einen “marketing win” verwandelt. Activision entschied sich für die letzte Möglichkeit. “We woke up with a marketing crisis and wanted to go to bed with a marketing win. So what we did was we kind of took that exact conversation we were having in our conference room outside and had it publicly in social media. Through our various channels, through Robert Bowling at IW, through Facebook and through our YouTube channel, we reached out to our fans and we said, ‘Look, we didn’t schedule this. This wasn’t something we had planned. But everyone seems excited, so we’re just going to roll with it. So here they are, a couple of assets that weren’t scheduled to be out for another couple of weeks, we’re going to release ‘em to you today.’”
Hirshberg sagte, dass der erste Teaser zu Modern Warfare 2 61 000 Views und der erste Teaser zu Black Ops 89 000 Views in den ersten beiden Tagen nach dem Release des Trailers einbrachte. Seine Vermutung für die Modern Warfare 3-Teaser ist, dass man beide Zahlen zusammenzählt, mit 20 multipliziert und “you’d have what we generated with these four teaser videos”.
Hirshberg erklärt weiter: “We kept coming back to the fans, to the people who love this game; who are just waiting; for whom that day was just a really cool day. All that interest for us we knew was harnessable in a positive way. The other thing we wanted to do was, if there’s gonna be a dialogue about our game, we want it to be between us and our fans and not between the leakers and our fans. You don’t want to spoil the surprises that the game has to offer. Leaks are not positive things, even though we might have used it as a way to amplify our initial viewership.”
Hirshberg sagte noch, dass die Person, die die Infos an Kotaku.com weitergegeben hat einen tiefen Zugang hatte, aber dass nicht alles, was geleakt wurde fehlerfrei war.
Ich bin gespannt auf die E3 2011 und auf mehr News zum Spiel.
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
Game: Call of Duty: Modern Warfare 3 | Genre: Shooter | System(e): PS3, Xbox 360, PC
Release: 8.11.2011 | USK: -
Publisher: Activision | Entwickler: Infinity Ward, Sledgehammer Games, Raven Software
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
■ Jensen6