13 March 2011

Dead Rising 2: Erfolg des DLCs Case Zero sorgt für mehr Aufwand und Ehrgeiz bei Capcom



Durch den Erfolg des Prequels zu Dead Rising 2 will sich Capcom jetzt bei allen Spielen mehr anstrengen.







Entwickler und Publisher Capcom sagte vor kurzem, dass Case Zero “has worked out to be a massively successful effort.” Das Prequel zu Dead Rising 2 konnte sich 689,000 mal verkaufen, obwohl es exklusiv für die Xbox 360 war. Das hat Capcom dazu angespornt das gleiche Ziel bei allen anderen Spielen zu erreichen und sich mehr zu bemühen.
Capcom US Boss Christian Svensson sagte dazu:
“It’s something that we’re evaluating for all of our titles,” he said. “It’s kinda funny – it could just of easily gone the other way. For a while we were a little worried, because as with any sort of play experience a negative experience instantly becomes – ‘oh, hell I’m not buying the full game.’ A bad trial experience or a bad brand experience can do more harm than a really good brand experience. So you’ve really got to get everything lined up well. It’s not something I know whether…actually I do know. It’s not something we’re going to be doing on every title, but it’s something we’re looking at on a title by title basis. Can we provide a compelling, self-contained pre-amble with persistence that links to a full product that helps people to upsell? That’s really being thought out on a case-by-case basis.”
Svensson sagte auch, dass ein Zusatzinhalt wie Case Zero am Anfang der Entwicklung geplant werden muss und das dies nicht “something you can do mid-development” ist. Obwohl der DLC sehr erfolgreich war, plant Capcom nicht den Release von digital-only Zusatzinhalten, aber es gab “conversations about trying certain brands out on a digital only approach to see, to test the market out a little bit for risk and grow from there.”
“But there’s nothing that we’re pursuing right now in the current pipeline,”, sagte Christian Svensson abschließend.

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
   Game: Dead Rising 2 | Genre: Action | System(e): PS3, Xbox 360, PC | Release: 24.09.2010
   Hersteller: Capcom | Entwickler: Capcom | USK: erscheint nicht in Deutschland
└────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Jensen6