Ubisoft sprach nun über die Entwicklung von I Am Alive, die von Darkworks zu Ubisoft Shanghai gewechselt ist. Außerdem gibt es weitere Bilder.
“First it was a CG trailer,” sagte Aurelian Palasse von Ubisoft Shanghai. “It arrived in Shanghai in 2010, and we decided to make it more realistic. We started from scratch, but with the same pitch. I don’t want to take the point of view that our game’s better [than Darkworks'] – but first of all it was a CG, so everything was possible, and it wasn’t real gameplay. But we liked the pitch, and we liked the way it felt.”
Stanislas Mettra, der Creative Director bei Ubisoft, sagte, dass man mitbekommen hat, dass sich manche PC-Spieler darüber aufregen, dass das Spiel nicht für den PC erscheinen wird. “Are these people just making noise just because there’s no version or because it’s a game they actually want to play? Would they buy it if we made it?”, so Mettra.
Wenn die Nachfrage da wäre, wäre aber immernoch das Raubkopierer-Problem. “It’s hard because there’s so much piracy and so few people are paying for PC games that we have to precisely weigh it up against the cost of making it,” sagte Mettra. “Perhaps it will only take 12 guys three months to port the game to PC; it’s not a massive cost but it’s still a cost. If only 50,000 people buy the game then it’s not worth it.”
Demnach wird IAA nicht für den PC erscheinen. I Am Alive wird ein digital-only Spiel und erscheint noch diesen Winter im PSN und bei Xbox LIVE. Hier sind die neuen Bilder:
■ Jensen6