02 October 2011

Max Payne 3: Bullet Time verbessert, weitere Überarbeitungen im Detail



Rockstar hat das komplette Spiel überarbeitet und gibt nun Details dazu bekannt.








Art Director Rob Nelson sagte, dass die Richtung, die Rockstar mit dem Spiel eingeschlagen hat, hat mit “combining groundbreaking action with powerful characterization” zu tun. Dies wird aber auf eine Art und Weise passieren, dass es dem Spieler vollkommen neu vorkommt.

“A massive part of this in all three games is the concept of Bullet Time: the choreography of shooting and manipulating time to create the most precise, action-packed gunplay possible. We want players to get a sensation of placing and reacting to every single bullet with precision and style and getting to savor the results,” so Nelson.

“Max’s signature Bullet Time moves are back, but upgraded with the level of sophistication and detail that we can bring to an action game in 2011. A combination of our RAGE engine, blended animations and Natural Motion’s Euphoria system control Max’s movements, making him react to the world around him realistically, bracing for impact from a diving shoot-dodge or transferring his weight from foot-to-foot while in Bullet Time – the player has an amazing amount of control over the player when running and targeting.”

Nelson sagte auch, dass die Kugeln individuell designt wären und dass Einschüsse bei jedem Gegner anders aussehen. Die Waffen im Spiel wurden zudem besonders gut dargestellt. Beim Schießen werden sich die Waffen realistisch und echt anfühlen und anhören.

“There are also some additional new features to gunplay in Bullet Time that we’ll reveal soon. Our goal is to set a new benchmark for sophistication and feel in a thrid-person shooter – we’ve really tried to make the experience as intense and focused as possible,” erklärt er.

Jensen6