14 August 2011

BioShock Infinite: Spiel sah aus wie "Bioshock 1 im Himmel", Spiel wurde auf PS3 entwickelt



Der Creative Head von Irrational Games Ken Levine sagte, dass das neue Spiel am Anfang so aussah wie Teil 1, nur im Himmel.






“‘For a long time, it looked like ‘BioShock 1 in the sky,” sagte Ken Levine in einem Interview. Der Product Development Director Tim Gerritsen sagte dazu: “It had a very European look; it was very art-nouveau.”

Als klar wurde, dass das Spiel zu sehr wie der erste Teil aussieht, musste vieles verändert werden. “That’s when we came to the conclusion we had to do some aggressive change to make it a distinct look,” fügte Art Director Nate Wells hinzu.

“It was uncomfortable for us,” sagte Lead Artist Shawn Robertson. “Ken started literally pushing back the clouds — ‘bluer, bluer!’ We were really uncomfortable with it, our initial reaction is it’s a little bit cartoonish…. but when we saw it in context, that was our a-ha moment. That searching and that failure was absolutely essential. By spending some time muddling around… by failing, you find it. That was an idea that I don’t think that we could have landed on; we wandered to it. You need that galvanizing idea, but you can’t… just do nothing until you have it.”

Ken Levine sprach außerdem über Move Support für BioShock Infinite auf der PS3. Er sagte auch, dass das Spiel mit der PS3 entwickelt wurde. Hier ist das Video-Interview.



Jensen6