Weitere Informationen zum Spiel wurden jetzt enthüllt.
Es gibt wieder neue Informationen zum kommenden Spiel von EA und Bioware.
Mass Effect 3 wird weniger Squad-Mitglieder enthalten, als noch Mass Effect 2. Der Entwickler Bioware dachte sich, dass 12 einfach zu viel waren. “Twelve was a big number in Mass Effect 2 – almost too big”, sagte Casey Hudson, der Boss von Bioware. “We’re focused on a smaller squad with deeper relationships and more interesting interplay in Mass Effect 3. We’re not going to have twelve again but we are going to do more with the characters on your squad including Liara, and Kaidan or Ashley. And we’re bringing everyone back – every main character is in Mass Effect 3 somewhere.” Und: "Wenn sie überlebt haben, sind sie dabei. Zaeed ist dabei, genauso wie Thane, Mordin und der Rest."
Der Art Director Derek Watts erklärte, wie Jack verändert wird: "Vielleicht ist sie ein wenig sanfter geworden. Man kann nur eine bestimmte Zeit lang Punk sein. Sogar Johnny Rotten hat irgendwann gesagt: "Ich muss etwas anderes machen." Sie wird es satt sein, ständig halbnackt herumzulaufen und sie wird wahrscheinlich ihre Haare wachsen lassen. Aber sie ist immer noch Jack und sie ist immer noch ziemlich Punk."
Das Aussehen der Charaktere wurden von den gleichen Leuten verbessert, die auch vorher für sie zuständig waren. Jeder Charakter wird sich verändern, vor allem die Rüstung wird unterschiedlich sein. Shepards Rüstung soll sich sogar am meisten verändert haben. Die Feinde von Cerberus werden über eine sehr starke Rüstung verfügen, während Assassinen die gleichen "Biotics" wie Shepard benutzen.
Cerberus ist jetzt Shepards Feind und dieser steht auf der Abschussliste und wird noch später herausfinden, was es mit Cerberus auf sich hat, wenn der Illusive Man zurückkehrt. Dies passiert, egal wie man ME2 beendet hat.
“You were begrudgingly working for Cerberus in ME2,” erklärte Hudson, “but they’ve gone a bit further and Shepard has returned to the Alliance so Cerberus troops are a major threat.”
“Cerberus Troopers can do everything that Shepard can do now,” sagte Designer Corey Gaspur. “So your fighting a force that’s a lot more punishing.”
“We wanted to make it so that when the player’s fighting in the moment they feel like they have more options than aiming shooting and using powers,” fügte Lead Gameplay Designer Christina Norman hinzu. “We really want to make mobility a factor that plays into combat. You’ll always ask yourself: “Am I in the right position on the battlefield? Where are my enemies? How am I going to get from point A to point B?’ Players should never be walking into these safe places with great cover and stay there for the whole fight. It’s about how you’re going to move through the battlefield as the enemies through the battefield move through the battlefield and how they’re reacting to one another and to you.”
Turian (Heimat der Palaven) und Quarian (Heimat der Rannoch) werden zudem die neuen Ziele in Mass Effect 3 sein. Spieler werden zudem nach Tuchanka zurückkehren und man muss nach Rohstoffen suchen auf dem Mars. Besonders ausgefallen sollen aber die Städte auf der Erde sein.
“The Seatle/Vancouver megacity on the west coast of North America is a truly gigantic space which Shepard will visit before and after the Reapers take it apart,” erzählt Level Artist Don Arceta. “If you Google Map Vancouver, the layout is pretty much the exact same as our map. Geographically, it’s very true to the real world. You play a game like Gears or War and they just have sandbags everywhere, and we really don’t want to do that. We really want to get away from arbitrary things placed just for the people working there, and we’re just trying to really make sense of these spaces. We try to design the arhitecture first before we blow it up, like, really thinking about how did they actually design this building, and does it function well.”
Die Level im Spiel werden groß sein, besonders dann wenn man gegen ein haushohen Trooper kämpfen muss. Außerdem muss Shepard seinen Cerberus Atlas später im Spiel benutzen.
“I think Lair of the Shadow Broker is a good look at how we design levels now,” said Hudson. “It’s all about sudden shifts in the action. There’s a section on Earth where you’re running a narrow walkway and there’s a war going on all around you and a ship is in the distance. Suddenly its nuclear core blows up and its suchs a shockwave that it knocks you off the walkway and you end up sliding down the glass face of a knocked over high-rise and then you kind of roll and catch yourself and all that happens in a moment of gameplay. You have control thoughout and that’s when you’ll realise annything could happen at any time.”
Neu-Einsteiger der Spieleserie werden von Anfang an unterstützt, weil sie die ersten beiden Spiele nicht gespielt haben. So wird ein ähnliches System wie in der PS3-Version von Mass Effect 2 geben, aber nicht im gleichen Comic-Stil. So erfährt man, was in den Vorgängern passiert ist.
“We’ll do something in the same style to recap the story”, sagt Hudson. “It’s essentially a really fancy save game generator. The challenge is to make the game better than ever before, to make it a great entry point for new players, and to make it the ending fans deserve. It’s about making sure it starts the way a great story should start versus just being a continuation.And thats tough because there is no canon except for what the player has chosen. In the end, its their game.”
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Game: Mass Effect 3 | Genre: Action-Rollenspiel | System(e): PS3, Xbox 360, PC | Release: Anfang 2012
Hersteller: Electronic Arts | Entwickler: Bioware | USK: -
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■ Jensen6