21 March 2011

Crysis 2: Schwierigkeiten bei der Entwicklung eines Multiplattform-Spiels, "CryEngine 3 wurde deswegen auseinander gerissen" so Crytek



Nathan Camarillo von Crytek hat jetzt über die Schwierigkeiten des Multiplattform-Entwickelns gesprochen, sowie über den DRM-Kopierschutz in zukünftigen Spielen.






Der Executive Producer von Crysis 2, Nathan Camarillo, sprach jetzt über die Schwierigkeiten beim Entwickeln eine Multiplattform-Spiels, dessen Reihe mit Crysis 1 nur mit einem PC-only-Spiel angefangen hatte. Dennoch sei die Entwicklung eines PC-Spiels auch nicht einfach.
“We had to take CryEngine 3 and rip it apart and re-architect a lot of the engine to support multi-platform. It’s a tall order to do all of that; simultaneously building a game while the engine is being constructed underneath it. Just on the PC version alone, between the six different specifications we have, there are 171 different meaningful variables that are behind the scenes adjusted between the different specifications, and even more that aren’t that meaningful. We have a wide spectrum of configurations there that really take advantage of the latest hardware.”
Camarillo sprach auch über das zukünftige Unterstützen des DRM-Kopierschutzes in den Spielen des Enmtwicklers.
“I know there’s a lot of negative feelings toward DRM. But, I mean, what are we supposed to do? The actions of a few are causing maybe a mild inconvenience for others. If I’m playing a game and it has DRM on it, do I notice? Not really. … So, it’s something that we’ll have to look at in the future.”, so der Executive Producer des kommenden Spiels.

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   Game: Crysis 2 | Genre: Shooter | System(e): PS3, Xbox 360, PC | Release: 25.03.2011
   Hersteller: Electronic Arts | Entwickler: Crytek | USK: ab 18, uncut
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■ Jensen6