Es gibt mehr News zum kommenden Spiel von der Messe aus Los Angeles.
Die Website vg247.com hatte die Möglichkeit mit Haughty Dog über Uncharted 3 zu reden. Hier sind die neuen Infos.
“We’re always on the edge,” sagt der Game Director Justin Richmond über Naughty Dog. Richmond erklärt, wie es der Entwickler geschafft hat noch mehr Power aus der PS3 zu holen und wie die Evolution der Grafik und der Spiele-Reihe von statten geht. “For what we had available at that time, we’d pushed it all we could,” sagt er über Uncharted 1 und 2. “Yet, every game, we’re trying to find extra power and performance improvements and optimizing to get more on-screen, make it look better, refine it.”
Ein Verbesserung wurde auf der E3 2011 merkbar, die Lichteffekte. Lead Programmer Travis McIntosh sprach über die Verbesserung des Lighting Systems. “We’ve done a lot of lighting changes – post-processing tweaked to improve it, but we’ve also tried to design around the lighting. The cruise ship level, for instance, is designed specifically to show off the lighting.” Besonders Suchlichter verstärken die ohnehin schon dichte Atmosphäre des Action-Adventures. So wirkt das Spiel noch mehr wie ein Film.
Das Schießen und das Kämpfen sieht dennoch nicht anders aus als in den Vorgängern. Dennoch haben sich die Moves, die Nathan Drake jetzt ausführen kann, verändert. Nathan kann z.B. von oben herab einen Gegner angreifen in dem er auf ihn springt und ihn dann ausschaltet. Dies erinnert ein bisschen an die Assassins Creed-Reihe. Zu den neuen Waffen gehören außerdem Schusswaffen, die mit einem Silencer ausgestattet sind. So kann man Stealth-Attacken noch besser ausführen.
Travis erklärt die Stealth-Techniken ein bisschen genauer: “Last game when you shot, bullets could come out of your gun at a slight angle – that was kind of the way we implemented accuracy – but in this game we’ve made bullets always come out straight but we put camera shake on to change accuracy. We think that’s an improvement. It means now you’ll always know when you’re about to get a headshot – if the reticule is over someone’s head they’re done, whereas in the last game – maybe it’d hit, but sometimes it wouldn’t – it could diverge even if the reticule was there.”
Ein weitere Verbesserung ist zudem das Klettern, das nun schneller von statten geht. Dies erinnert an Parkourrennen, wenn Drake rennt, springt und klettert. “We’ve made a lot more improvements to the traversal elements – we’re using it in places where we couldn’t before,” so Travis, der sich damit auf das Traversal System bezieht. “For example, in the end of that airport demo you’re hanging on that net out of the back of the plane. We couldn’t have had you climb that net – we could only support vertical climbing. Now we can support any direction – even upside down – so now you can climb back into the plane.”
Justin erklärt wie die Szene zu stande kam, als Drake ein schon fliegendes Flugzeug erreichen muss. “The cargo plane came up because one of the animators was actually doing a demo for himself and was working on some technology stuff – he thought it was cool, showed it to a designer, and we ended up mocking up this sequence. Seeing it, we were like, ‘Ah, we’ve got to do that.’ That’s how it works – it’s really cool at Naughty Dog that it’s not just game designers – everybody is a game designer. A programmer or an artist can be, like, ‘This is cool!’ and we can get that stuff in the game.”
Justin spricht weiter über die Einflüsse von Filmen in Uncharted 3: “We’re inspired by lots of movies – we’re moviephiles more than anything. We want to bring something original to it – we can do something Hollywood can’t do because you can play, you can experience it, but we’re obviously very inspired by film – I’m a film student myself.”
Auch die Cutscenes wurden verändern, die cinamtischen Sequenzen sind jetzt ingame, da der Entwickler mehr Zeit hat. “We’ve refined those systems and that technology,” erklärt Justin. “But we have our own sound studio now, which we never had last game – the mocap studio – so we have more access. We can record when we want and need to.”
Die Story wird eine große Rolle im Coop-Modus des Spiels spielen, erklärt Justin. “It’s a totally separate story, but they’re all interconnected this time,” Justin tells us as a last-minute aside. “You’ve got to play them all to get the complete story there – it’s a very cool, separate experience.”
Justin erzählt, was er als Lead Designer über die anderen Spiele denkt, die die cinamtische Spielerfahrung der Uncharted-Reihe in Angriff nehmen. “Even without that we feel a lot of pressure. We put a lot of pressure on ourselves, more than I think the external forces do. But it’s flattering. We won a lot of awards, we were very popular with the last game – it’s totally expected that people are going to try and do what we do. It’s hugely flattering – I hope those guys pull it off. We make these games because we want to play them – I want other people to make games like this. Right now, I think we still do it better than everybody else.”
Hier findet ihr die neuen Screenshots zum Spiel, direkt von der E3 2011.
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Game: Uncharted 3: Drakes Deception | Genre: Action | System(e): PS3 | Release: 1.11.2011
Hersteller: Sony Computer Entertaiment | Entwickler: Naughty Dog | USK: -
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■ Jensen6